Bestyrelsesmøde 22.9.2021
Følgende blev bl.a. drøftet på dagens bestyrelsesmøde:
Status på budget
Det har en stor påvirkning på budget og regnskab, at afholdelsen af forårets jagttegnskursus blev ramt af coronanedlukning og deraf for sen mulighed for at melde dato for afholdelse ud til kursisterne. Det betød tilbagebetaling af rigtig mange jagttegn, og de penge mangler naturligt nok i kassen. Vi er meget obs på alle udgiftsposter resten af året.
Arrangementer
Der skal afholdes flere mindre arrangementer med socialt indhold, f.eks. gåture i Pejrup eller “fredagsbar” på Studenterhuset, hvor vi helt uformelt kan sludre om foreningen, bl.a. til gavn til nye medlemmer.
Sommerfesten gik godt med 24 deltagere i højt humør, der blev ved til den lyse morgen. Festen bød på lækker grillmad (bl.a. med lokalt vildtkød), snapsesmagning, bålhygge og guitar.
Medlemsmødet er under planlægning – der er styr på lokale, mad og dagsorden.
Vi er desuden i gang med at planlægge et “Krudt & Kugler” oplæg.
Det blev drøftet, om det skal være muligt at medbringe gæster til arrangementer. Konklusionen blev, at vi ved hvert enkelt arrangement tager stilling til, om det giver mening at tage gæster med. Hvis det har noget med våben og jagt at gøre, er det som udgangspunkt kun for medlemmer. Arrangementer af mere social karakter kan godt inkludere gæster mod betaling af “deltagergebyr”, men vi skal også være opmærksomme på, at visse arrangementer har til formål at danne netværk og tilknytning iblandt foreningens medlemmer, hvorfor det måske vil være mindre hensigtsmæssigt at have gæster med.
Bådtrailer
Bådtraileren har i forbindelse med et medlems lån og kørsel desværre været udsat for et uheld, der umiddelbart har totalskadet traileren. Skaden er anmeldt til førers forsikringsselskab og vi undersøger, hvad prisen er for reparation eller køb af ny.
Tilmelding til jagter via Facebook
Efter bemærkninger fra et par medlemmer om måden at tilmelde sig jagter på, på Facebook, har vi drøftet, hvordan vi bedst tilgodeser de forskellige behov og ønsker, men uden at det bliver for byrdefuld en administrativ opgave for de jagtansvarlige i bestyrelsen. Vi er enige i, at jagter skal meldes ud i så god tid som overhovedet muligt, men vi holder fast i, at tilmelding (ligesom stort set alt andet i foreningen) sker over Facebook. Dét er vores primære kommunikationskanal og den mest hensigtsmæssige, når vi er knap 300 medlemmer.
Fremover vil der blive lavet et excelark med dem, der ønsker at deltage i en bestemt jagt, hvorefter der på en given dato trækkes lod blandt de tilmeldte. Det er stadig dem, der har hjulpet i foreningen i løbet af året, der bliver tildelt pladser først, og man kommer “bag i køen”, hvis man allerede har været med på en jagt.
Der laves et opslag på Facebook, hvor vi oplyse om den nye måde at tilmelde sig på.